Forums

Topic: Pikmin 3

Posts 281 to 300 of 1,331

KingDunsparce

Also, regarding seasons, maybe you could find different things in different seasons. This could be a reason to want to visit certain areas often

"I'm the man who's gonna burn your house down! With the lemons! I'm gonna get my engineers to invent a combustible lemon that burns your house down!" ―Cave Johnson
Join the Chit-Chat Crew! :P
...

3DS Friend Code: 2938-6384-0441 | Nintendo Network ID: Pikminsi

Joeynator3000

Pikminsi wrote:

Also, regarding seasons, maybe you could find different things in different seasons. This could be a reason to want to visit certain areas often

Kinda like in B/W, where the snow could build up and let you reach an area you couldn't before.
Or it could freeze the water.

Also, have the enemies change sometimes.

Happy_Mask

Seasons could have a nice impact on the gameplay.

[16:08] LordJumpMad Hides his gut with a griddle
[16:08] Reala: what ljm does for cash is ljm's business
[16:08] LordJumpMad: Gotta look good my my next game u_u

KingDunsparce

Erica_Hartmann wrote:

Pikminsi wrote:

Also, regarding seasons, maybe you could find different things in different seasons. This could be a reason to want to visit certain areas often

Kinda like in B/W, where the snow could build up and let you reach an area you couldn't before.
Or it could freeze the water.

Also, have the enemies change sometimes.

B/W? Sorry, but what is that? I don't recognize the abbreviation.

"I'm the man who's gonna burn your house down! With the lemons! I'm gonna get my engineers to invent a combustible lemon that burns your house down!" ―Cave Johnson
Join the Chit-Chat Crew! :P
...

3DS Friend Code: 2938-6384-0441 | Nintendo Network ID: Pikminsi

KingDunsparce

Oh, okay

"I'm the man who's gonna burn your house down! With the lemons! I'm gonna get my engineers to invent a combustible lemon that burns your house down!" ―Cave Johnson
Join the Chit-Chat Crew! :P
...

3DS Friend Code: 2938-6384-0441 | Nintendo Network ID: Pikminsi

Snagrio

Hmm, I just had a slightly unrelated thought. It's obviously not likely to happen at this point, but if Louie were to be playable in SSB4 (man I really wish we knew the official name for it already) I think it would be awesome if his Final Smash would be him getting on the Titan Dweevil and just blasting everyone with its weapons. But of course he'd just end up being a clone and everyone would complain, bla bla bla...

Anyway, I was thinking about some of the new enemies, particularly the magma slug things, you can see it here if you scroll through the screenshots. http://www.nintendo.com/games/detail/5NLPKm0PujJNXboKgTR5hd_f... (btw don't mind the warning message, it's only there because P3 hasn't been rated there. Trust me, it isn't a bad site or something )

When I first heard about magma/lava being an element, I thought that unlike fire you wouldn't be able whistle your Pikmin back (as in it would kill non-red Pikmin instantly like electricity), but if you look at the picture, you'll see that the rock Pikmin are still running around while on fire. So at least with this enemy that isn't the case. Although there might be a volcanic area with pools of lava; that would be freaking awesome.

Edited on by Snagrio

Snagrio

3DS Friend Code: 4081-5821-0404 | Nintendo Network ID: WingedFish64

Snagrio

Erica_Hartmann wrote:

@WingedFish: Yes...Nintendo is totally a bad site, lol.
I'm not sure if lava will be in this game...I think they're just fire slugs.

Hey, just didn't want somebody getting on my case about. I remember one of the people at E3 saying there is going to be lava/magma elements, probably as in the environment. But at this point, as with almost EVERYTHING ELSE in this game, it's all speculation. Ugh I wish they'd give us at least a LITTLE more info...

Snagrio

3DS Friend Code: 4081-5821-0404 | Nintendo Network ID: WingedFish64

KingDunsparce

I'm hoping we'll get another trailer.
About SSB, I really wish you could be Louie on the Titan Probably less of a chance anyways since there are more characters now.

"I'm the man who's gonna burn your house down! With the lemons! I'm gonna get my engineers to invent a combustible lemon that burns your house down!" ―Cave Johnson
Join the Chit-Chat Crew! :P
...

3DS Friend Code: 2938-6384-0441 | Nintendo Network ID: Pikminsi

Joeynator3000

Yeah I can't really see the Titan as a playable character. xD
Maybe a boss...or have a stage with the Titan featured in the background attacking you....IN THWEEEEEEEE-DEEEEEEEEEE!!! (...or HD if you get the U version, lol)

Snagrio

@Pikiminsi @Erica_Hartmann No, not the Titan Dweevil as a playable character, I mean as Louie's Final Smash. Although having the TD as a boss would be pretty cool. Although it's more likely the last boss of Pikmin 3 will have a chance at being a Smash Bros. enemy, whatever its going to be.

Snagrio

3DS Friend Code: 4081-5821-0404 | Nintendo Network ID: WingedFish64

KingDunsparce

WingedFish wrote:

@Pikiminsi @Erica_Hartmann No, not the Titan Dweevil as a playable character, I mean as Louie's Final Smash. Although having the TD as a boss would be pretty cool. Although it's more likely the last boss of Pikmin 3 will have a chance at being a Smash Bros. enemy, whatever its going to be.

Ya, I know, I just worded it weird. Louie on the Titan as a character would be too big. I would've liked more references to Pikmin in SSBB story mode. I guess that wouldn't have made since though, since many didn't know who he was. Whenever I talk about Pikmin to people who haven't played it, they say something like "Oh, that guy with the plants in Brawl?" xD

"I'm the man who's gonna burn your house down! With the lemons! I'm gonna get my engineers to invent a combustible lemon that burns your house down!" ―Cave Johnson
Join the Chit-Chat Crew! :P
...

3DS Friend Code: 2938-6384-0441 | Nintendo Network ID: Pikminsi

Happy_Mask

@Pikminsi Look on the bright side, at least you're not an FE fan. I've encountered more people who know Marth as "That Japanese guy in smash bros." than Pikmin I've plucked out of the ground!
But I'm still wondering about Olimar's role in this game. D:

Edited on by Happy_Mask

[16:08] LordJumpMad Hides his gut with a griddle
[16:08] Reala: what ljm does for cash is ljm's business
[16:08] LordJumpMad: Gotta look good my my next game u_u

Snagrio

Pikminsi wrote:

WingedFish wrote:

@Pikiminsi @Erica_Hartmann No, not the Titan Dweevil as a playable character, I mean as Louie's Final Smash. Although having the TD as a boss would be pretty cool. Although it's more likely the last boss of Pikmin 3 will have a chance at being a Smash Bros. enemy, whatever its going to be.

Ya, I know, I just worded it weird. Louie on the Titan as a character would be too big. I would've liked more references to Pikmin in SSBB story mode. I guess that wouldn't have made since though, since many didn't know who he was. Whenever I talk about Pikmin to people who haven't played it, they say something like "Oh, that guy with the plants in Brawl?" xD

Sounds similar to Marth and Ike when it comes to Fire Emblem. "Oh you mean those two guys from Brawl with the swords and blue hair?" -_-

Snagrio

3DS Friend Code: 4081-5821-0404 | Nintendo Network ID: WingedFish64

Joeynator3000

WingedFish wrote:

Pikminsi wrote:

WingedFish wrote:

@Pikiminsi @Erica_Hartmann No, not the Titan Dweevil as a playable character, I mean as Louie's Final Smash. Although having the TD as a boss would be pretty cool. Although it's more likely the last boss of Pikmin 3 will have a chance at being a Smash Bros. enemy, whatever its going to be.

Ya, I know, I just worded it weird. Louie on the Titan as a character would be too big. I would've liked more references to Pikmin in SSBB story mode. I guess that wouldn't have made since though, since many didn't know who he was. Whenever I talk about Pikmin to people who haven't played it, they say something like "Oh, that guy with the plants in Brawl?" xD

Sounds similar to Marth and Ike when it comes to Fire Emblem. "Oh you mean those two guys from Brawl with the swords and blue hair?" -_-

Or those psychic kids from Brawl. lol

Epicnessofme99

Can't wait for this game.

Nintendo Network ID: Epicnessofme Feel free to add me :D
3DS Friend Code: 0387-9343-5065

Nintendo Network ID: Epicnessofme

Snagrio

I'm rather bummed that Pikmin 3 won't be out until next spring. But hey, at least we have a faint grasp of when to expect it now! At this point I'm just happy that Nintendo mentioned it again, since we haven't heard anything about it since E3.

Snagrio

3DS Friend Code: 4081-5821-0404 | Nintendo Network ID: WingedFish64

Void

WingedFish wrote:

I'm rather bummed that Pikmin 3 won't be out until next spring. But hey, at least we have a faint grasp of when to expect it now! At this point I'm just happy that Nintendo mentioned it again, since we haven't heard anything about it since E3.

At least we know there are 2 epic games coming out after christmas now.

I used to travel the stars, then I discovered Earth, and these incredibly addicting things called 'Video Games.'
And they said you couldn't buy happiness!

Top

Please login or sign up to reply to this topic