Forums

Topic: Home Console or Handheld?

Posts 41 to 60 of 66

OptometristLime

The easiest way to answer this would be that for me, consoles are preferable at this exact moment.
(Wii VC FTW)
Meanwhile my handhelds are languishing, I plan to stock up on some used DS titles that I've passed over.

Edited on by OptometristLime

You are what you eat from your head to your feet.

Klimbatize

Ideal_Hero wrote:

Chrono_Cross wrote:

(pretentious BS)

So are you saying that cellphones/iPhones should only be taken out and used in public if you urgently need to contact someone? Nobody really needs to use facebook, Twitter, the Internet, or phone games when they are out and about. Please don't take this as an attack. I'm just trying to follow your logic.
Edit: On continuing to think about it, reading a book or magazine when in public would be just as bad.

LOL, why would you even try?

Edited on by Klimbatize

A person without a sense of humor is like a wagon without springs. It's jolted by every pebble on the road.

3DS FC: 1332 7785 4494

Yrreiht

19Robb92 wrote:

Untitled

Revenge is better with chili sauce... everything is better with chili sauce.

Nintendo Network ID: Tynerds37

Link-Hero

Consoles.

I never really cared for handhelds all that much due to their small screen, small size of the unit (causes hand cramps after playing for about an hour), and how inferior the games feel compared to their console counterpart.

Unlike most people, I never really like to take my handhelds out with me all that much because of the higher chance that I might lose it, break it, or have it stolen.

Also, I only like to play handheld games due to how good they are, not because of their portability.

Link-Hero

Nintendo Network ID: LinkHero25

theblackdragon

Handhelds for me. I don't have to fight over a TV, I can play a handheld console anywhere in the house I feel like, and I can take it with me wherever I go. My 3DS saved me the other day when I had jury duty, lol :3

BEST THREAD EVER
future of NL >:3
[16:43] James: I should learn these site rules more clearly
[16:44] LztheBlehBird: James doesn't know the rules? For shame!!!
[16:44] Vintage: We have rules?
[16:44] Reala: don't expose the staff to sunlight, don't get them wet and don't feed them after midnight

Nintendo Network ID: gentlemen_cat | Twitter:

Gamesake

theblackdragon wrote:

My 3DS saved me the other day when I had jury duty, lol :3

I can just picture it.

"Huh? What?--uh yeah, yeah he's guilty."
/goes back to playing 3DS

...in my pants.

JeanLuc_Vaycard

theblackdragon wrote:

Handhelds for me. I don't have to fight over a TV, I can play a handheld console anywhere in the house I feel like, and I can take it with me wherever I go. My 3DS saved me the other day when I had jury duty, lol :3

Ugh I know this too well. The wait can be long and sometimes you don't even get assigned to the case when you are called in, but you still have to go back. Too bad you cant bring it with you to the jury box.

THERE... ARE... 4 LIGHTS!
http://www.youtube.com/watch?v=oiSn2JuDQSc&feature=youtube_gdata_player

ogo79

theblackdragon wrote:

My 3DS saved me the other day when I had jury duty, lol :3

yeah i noticed, hope you voted not guilty, im looking at 30 years over a toilet you now have in your possession
ps-send toilet paper asap

the_shpydar wrote:
As @ogo79 said, the SNS-RZ-USA is a prime giveaway that it's not a legit retail cart.
And yes, he is (usually) always right, and he is (almost) the sexiest gamer out there (not counting me) ;)

theblackdragon

Gamesake wrote:

theblackdragon wrote:

My 3DS saved me the other day when I had jury duty, lol :3

I can just picture it.

"Huh? What?--uh yeah, yeah he's guilty."
/goes back to playing 3DS

lol — the sad thing is that it died long before my group was ever called into a courtroom. it was a crazy long wait D:

BEST THREAD EVER
future of NL >:3
[16:43] James: I should learn these site rules more clearly
[16:44] LztheBlehBird: James doesn't know the rules? For shame!!!
[16:44] Vintage: We have rules?
[16:44] Reala: don't expose the staff to sunlight, don't get them wet and don't feed them after midnight

Nintendo Network ID: gentlemen_cat | Twitter:

XXIV

Handhelds. I had enough money for the Wii U, but I don't feel like buying a TV. Besides, I like being able to sit on the bus and game whenever I feel like it.

Although, that does explain why I'm already half done with Castlevania XD

XXIV

pikku

theblackdragon wrote:

Gamesake wrote:

theblackdragon wrote:

My 3DS saved me the other day when I had jury duty, lol :3

I can just picture it.

"Huh? What?--uh yeah, yeah he's guilty."
/goes back to playing 3DS

lol — the sad thing is that it died long before my group was ever called into a courtroom. it was a crazy long wait D:

Phoenix Wright, mmm

pikku

Nintendo Network ID: pikmaniac

TheKingOfTown

OBJECTION

Why do people point to their wrists when asking for the time, but don't point to their crotch when they ask where the bathroom is?

PSN ID: CTID16

Nintendo Network ID: TheKingOfTown

pntjr

Home console, up until now. With the Vita (and 3DS sortof) you can have the home console experience on your handheld. Especially with the PS4/Vita integration with each other.

3DS: 4596-9579-9606
The BackLoggery of Zelda!
Wii: 5236-6857-3124-9818
PSN: pntjr

Nintendo Network ID: pntjrx | Twitter:

Ralizah

Personally...

Mindlessly grinding in an RPG + watching your favorite TV show at the same time = Bliss

Edited on by Ralizah

Friend Code: 3351-4294-3552
PSN: Ralizah

Nintendo Network ID: Michael418

RancidVomit86

Chrono_Cross wrote:

Consoles. There's no reason to play video games on the go as they're too distracting and there's too much to experience in life than to limit one's self to something that can be done at home on his day off.

Xbox Live Gamer Tag - RancidVomit86
Battle.net - Dayman
Wii Code - 4335 5256 5880 9373
iOS Game Center - RancidVomit86

Writer for www.sega-addicts.com

I-U

Handhelds

I always play my systems indoors, so I really like having my gaming experience anywhere at my house as opposed to a single room. Handhelds are much easier to get a game going on, and are very easy to revisit. I can also easily plug in my headphones to a handheld and really get into the atmosphere of the experience.

Favorite Game: Metroid Prime Hunters

cheetahman91

Consoles. For me, consoles have always had the better games as a whole. I've especially been preferring them recently. Over the past six months, most of my play time has been on consoles. I haven't touched a handheld since January (I'm planning to get Fire Emblem sometime this month so this should change). I don't even take them with me anymore when I have time to kill.

Jesus is the only way.
It's OK to have an opinion. This ain't the Soviet Union you know.
Nintendolife Chatroom
Backloggery
[url=http://www.gamespot.com/users...

Nintendo Network ID: cheetahman91

Top

Please login or sign up to reply to this topic